A.VILCĀNS: KOMENTĀRI NO RFC&SKOLA2030 ZOOM KONFERENCES PAR ZINĀTNIEKU UN SKOLU VADĪBAS PROFESIONĀĻU SADARBĪBU
KOMENTĀRI NO RFC&SKOLA2030 ZOOM SAPULCES PAR ZINĀTNIEKU UN SKOLU VADĪBAS PROFESIONĀĻU SADARBĪBAS IESPĒJĀM AR MĒRĶI SEKMĒT SKOLA2030 IZGLĪTĪBAS REFORMAS
LR AM sūtnis emeritus A.VILCĀNS, dat. ar 22.01.2021.
Paldies Vidvudam un Uldim par šo semināru!
Paldies Vidvudam un Uldim par šo semināru!
Kā jau teicu, pēc izglītības neesmu matemātiķis, bet biologs un pēdējos 18 gadus diplomāts, taču vienmēr esmu interesējies par zinātnes un izglītības problēmām (mana. kā skolotāja, darba pieredze gan aprobežojas ar diviem semestriem, kad mācīju vīrieša anatomiju un fizioloģiju 8-jām klasēm :-), aizvietojot savu kursa biedreni, kura bija dekrēta atvaļinājumā). Bija interesanti un rosinoši.
Arī mūsu skolēnu rezultāti (īpaši TIMSA) nav tik slikti, kā varēja sagaidīt. Aprunājos ar savu klases biedreni - matemātikas skolotāju ar lielu stāžu. Viņa ir ļoti skeptiska un uzskata , ka izglītības reforma, formā, kā tā tiek realizēta šobrīd, var novest tikai pie tālākas degradācijas. Ļoti ironiski izturas pret inženierzinību stundu (reizi nedēļā) 7. klasē. Man nepatīkams pārsteigums bija tas, ka no skolu programmām ir izņemta rasēšana - par kādiem topošajiem inženieriem, vai arhitektiem mēs runājam? Labi, protams, ka ir atjaunotas astronomijas stundas, taču vai viss kurss 6 stundu garumā (manā laikā 10. klasē bija viena stunda nedēļā ), nav ņirgāšanās?
Krievijā astronomijas stundas atjaunoja jau 2018. gadā, kad tika konstatēts, ka strauji pieaug plakanās zemes teorijas piekritēju daudzums, un nav iespējams nokomplektēt nepieciešamo pretendentu uz lidojumiem kosmosā skaitu (uz kurieni lidot, ja jau zeme ir plakana? :-)). Iepriecināja, ka radusies doma par to, ka nepieciešams mācīt shematizāciju, kas tiešām ir teicams instruments problēmu vizualizācijai un labākai izpratnei. Kā jau minēju, ar šo lietu jau ilgāku laiku nodarbojas G.Ščedrovicka vēl 50-jos gados dibinātajā Maskavas Metodoloģiskā pulciņa paradigmā strādājošie pedagogi . Izlasīt un saprast tekstu ir divas pilnīgi dažādas lietas, un shematizācija ir teicams palīglīdzeklis - skat. Л.Н.Алексеева, Л.В.Ассаурова "Способы работы с пониманием текста, его анализом и интерпретацией " (internetā neatradu) .
Ja ir iespējams pārvarēt "alerģiju"/aizdomas pret visu, kas nāk no Krievijas, varu padalīties ar šo u.c. tekstiem par shematizāciju un iepazīstināt ar cilvēkiem , kuri profesionāli ar to nodarbojas. Manuprāt, ja to atļaus covid19 izsauktā psihoze, derētu atjaunot talantīgo skolēnu vasaras nometnes "Alfa".
Cieņā,
Andris Vilcāns
šodien esmu ļoti sajūsmā. Esmu redzējis komentārus no cilvēkiem, kuri jau bija saņēmuši kredītu no LAPO M-F, tāpēc nolēmu pieteikties, pamatojoties uz populāriem ieteikumiem un tikai pirms dažām stundām savā kontā apstiprināju kopējo summu 28 500 eiro. Šīs ir patiešām lieliskas ziņas, un es iesaku ikvienam, kam nepieciešams īsts aizdevums, pieteikties pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
ReplyDeleteWhatsapp +447883183014