LU-RFC ZINĀTNIEKI IEROSINA SATIKTIES AR IZM VISCSkola2030 SKOLU IZGLĪTĪBAS PROFESIONĀĻIEM

LU-RFC zinātnieki ierosina satikties ar IZM-VISC skolu izglītības profesionāļiem un kopīgi apspriest jautājumus saistībā ar CEM testu sastādīšanu un pārbaudījuma norises procedūru

UK: Ziņas teksts sastādīts, balstoties uz RFC vēstuli, 02.03.2020, god. J.Vilciņa kgam, kurš VISC uzdevumā vada un koordinē matemātikas  mācīšanu 1.-12.kl. skolēniem.

Man radās izdevība piedalīties RIIMC organizētajā pasākumā 26.II. Ja esmu pareizi sapratis, tad Jūs bijāt šī pasākuma galvenais organizētājs un vadītājs. Biju kopā ar matemātikas skolotājiem no Rīgas Centra humanitārās vidusskolas. Vairākas reizes gribēju Jums stādīties priekšā, bet tas man tā arī neizdevās Jūsu aizņemtības dēļ. Jo pēc Jūsu vadītās plenārsēdes tūlīt sekoja skolotāju dalīšanās pa darbnīcām un attiecīgi bez pārtraukuma atkal turpinājās darbs. Jūs atkal bijāt aizņemts “pāri galvai” ar darbnīcas vadīšanu, un es nebiju tik izveicīgs, lai iepazīstinātu ar sevi klātienē.

Šajā pasākumā biju vairāk kā vērotājs no malas, jo pats neesmu skolotājs, bet pārstāvēju LU Rīgas Fotonikas centra (RFC) zinātniekus, kas nu jau vairāku mēnešu garumā cenšas saprast CE matemātikā rezultātus 2009-2019 laika periodā. Vīrieši vīriešiem jau parasti komplimentus neizsaka, tāpēc arī no manas puses komplimenti nebūs, bet tanī pat laikā Jūs esat pelnījis visaugstāko atzinību par to savaldību, iecietību un atsaucību, ar kādu Jūs nenoguris skaidrojāt skolotājiem jaunās nostādnes saistībā ar kompetenču izglītības reformu. Tūlīt pat jāatzīstas, ka es pats nebūtu varējis tik savaldīgi un izvērsti skaidrot skolotājiem, kā salīdzinoši vienkāršie jēdzieni (“figūras laukums”, “skaitļi x, y, a, b, ..”, “monomi, binomi, …, polinomi, ”, “funkcijas, y=sin(x), grafiki, …”, etc.) būtu padziļināti skaidrojami, lai tos novadītu līdz skolēnu izpratnes līmenim jaunajā kompetenču izglītības paradigmas gaismā.

Man pašam gan nav liela optimisma, ka kompetenču izglītība būs tā jaunā brīnumnūjiņa, kas atrisinās ieilgušo krīzi skolu matemātikas jomā. Tanī pat laikā RFC zinātniekiem ir pamatots optimisms, ka ar kopīgiem spēkiem, VISC profesionāļi un RFC zinātnieki, varam ne tikai apturēt CEM negatīvo dinamiku, bet panākt būtisku CEM rezultātu uzlabošanos, negaidot uz jaunās izglītības paradigmas ieviešanu un rezultātiem pēc 10-15 gadiem. RFC zinātnieki ir izstrādājuši rekomendācijas, kas attiecas gan uz CEM testa sastādīšanas metodiku un formātu, gan uz skolēnu motivēšanu katram sasniegt savus individuālos griestus, gan uz izpildītā testa vērtēšanas būtisku vienkāršošanu tikai pēc 3-līmeņu sistēmas “0-1-3-pti”. Tas ļaus atgriezties pie vidējā rādītāja 40% un pat augstāk.

Zemāk 3 diagrammas, kas uzskatāmi reprezentē pašreizējo CEM 2009-2019 depresīvo stāvokli. Izmantotas frekvenču raksturlīknes, lai atsegtu datu kopu iekšējo spektrālo struktūru.
image.png

image.png

image.png

RFC zinātniekiem, kā arī mans personisks ierosinājums ir satikties klātienē un kopīgi apspriest jautājumus saistībā ar CEM testu sastādīšanu un norisi. Manā izpratnē būtu svarīgi savstarpēji ieinteresēti savienot “skatu no malas” ar VISC “skatījumu no iekšpuses”. Esmu pārliecināts, ka abas puses no šādas diskusijas būs tikai ieguvējas pašreizējās CEM krīzes risināšanā. Esmu atvērts jebkādam diskusijas formātam, piem., varu ierasties VISC telpās viens, vai ar kādu kolēģi, vai arī ir vēl kādi varianti. Laiks iet un CEM-2020 tuvojas, tāpēc mans priekšlikums būtu satikties iespējami tuvākajā laikā.

Paliekot labā ticībā, ka mums izdosies pārvarēt, iespējams, zināmu savstarpējo neuzticēšanos un apspriest CEM jautājumus klātienē.

Cieņā,
UK.
-- 
_________________________________________
Paldies par sadarbību, izpratni un Jūsu laiku.

Ar patiesu cieņu,
Uldis Kanders.








Comments

Popular posts from this blog

NĀKAMĀS PAAUDZES TEHNOLOĢIJAS IZSTRĀDE AUGSTAS TĪRĪBAS KRISTĀLU AUDZĒŠANĀ