A.KRASŅIKOVS: KOMENTĀRI NO RFC&SKOLA2030 ZOOM KONFERENCES PAR ZINĀTNIEKU UN SKOLU VADĪBAS PROFESIONĀĻU SADARBĪBU

KOMENTĀRI  NO RFC&SKOLA2030 ZOOM SAPULCES PAR ZINĀTNIEKU UN SKOLU VADĪBAS PROFESIONĀĻU SADARBĪBAS IESPĒJĀM AR MĒRĶI SEKMĒT SKOLA2030 IZGLĪTĪBAS REFORMAS

LZA akadēmiķis Andrejs Krasņikovs, datēts ar 25.01.2021:

Liels paldies Jums Uldi par semināru un arī par šo iniciatīvu. Biju spiests pamest semināru ātrāk, jo augstskolā (RTU) janvāris ir ļoti blīvi piepildīts mēnesis. Katra diena pilna ar eksāmeniem, sēdēm (rīt un parīt manā katedrā diplomdarbus aizstāv 65 studenti (visi ārzemnieki)) un t.t.  Matemātikas (un fizikas, ķīmijas, ģeometrijas un citu eksakto priekšmetu) pasniegšana Latvijas skolās ir  viens no svarīgākiem mūsdienu jautājumiem. Pēdējo trīsdesmit gadu laikā matemātikas un c. eks. priekšmetu pasniegšanai netika pievērsta vajadzīga uzmanība. Bērniem atļāva pašiem izvēlēties ko nemācīties skolās, reformas organizēja un realizēja humanitāro profesiju speciālisti un t.t.

 

Rezultātā:

1. šie priekšmeti ir NEPOPULĀRI skolēnu vidū;

2. valstī jau ir SIMTIEM tūkstošu darbinieku (valsts sektorā un arī priv. kompānijās) kuri nav spējīgi adekvāti pildīt savus pienākumus, plānot savu sadzīvi (naudas plūsmas) un dot savu pienesumu valsts attīstībā (viņiem nav loģiskās domāšanas, nav spējas analizēt procesus un t.t.);  

3. jaunais apmācības modelis situāciju pasliktina;

4. ir ļoti smaga situācija ar skolotājiem šajos priekšmetos;

5. tūkstošiem darba vietu inženieru sektorā ir nepiepildītas. Tehnoloģiskās firmas pamet Latviju. Tikai dažas klases valstī (nevis skolas) māca skolēniem eks. priekšm. nep. kvalitātē (RTU skola, 1.ģim. un vēl kādas 5-7 klases citās Latvijas skolās).

6. varas struktūrās praktiski nav tehnisko speciālistu un cilvēku spējīgu novērtēt problēmas nopietnību.

7. sarakstu var turpināt.  Ko darīt? Eksakta sektora speciālistiem (institūtu darbiniekiem, LU RSU un RTU pasniedzējiem) vajag piedalīties. Kādā veidā? Lasīt lekcijas (ekskursijas) skolēniem, dibināt kontaktus ar (un palīdzēt) ekz. priekšm. pasniedzējiem un t.t.  Jūsu seminārā varētu apspriest šo jautājumu. Sarunā vajag iesaistīt skolotājus.

LZA akadēmiķa Andreja Krasņikova teiktais seminārā - videoklips

Ar patiesu cieņu,  Andrejs Krasņikovs

RTU Materiālu pretestības un teorētiskās mehānikas katedras vadītājs,
profesors LZA akadēmiķis (eks LZA viceprezidents)
Latvijas nacionālās mehānikas komitejas prezidents
Latvijas Izgudrotāju biedrības valdes loc.
Latvijas Betona savienības valdes loc.







Comments

  1. šodien esmu ļoti sajūsmā. Esmu redzējis komentārus no cilvēkiem, kuri jau bija saņēmuši kredītu no LAPO M-F, tāpēc nolēmu pieteikties, pamatojoties uz populāriem ieteikumiem un tikai pirms dažām stundām savā kontā apstiprināju kopējo summu 28 500 eiro. Šīs ir patiešām lieliskas ziņas, un es iesaku ikvienam, kam nepieciešams īsts aizdevums, pieteikties pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

NĀKAMĀS PAAUDZES TEHNOLOĢIJAS IZSTRĀDE AUGSTAS TĪRĪBAS KRISTĀLU AUDZĒŠANĀ