VEBINĀRS: VISC IZGLĪTĪBAS PROFESIONĀĻI TIEKAS AR RFC&LU&RTU ZINĀTNIEKIEM – POTENCIĀLAJIEM SKOLĒNU MENTORIEM
Vebinārs: VISC izglītības profesionāļi tiekas ar RFC&LU&RTU zinātniekiem – potenciālajiem skolēnu mentoriem
2. RFC&LU&RTU zinātnieku - potenciālo mentoru pārstāvis akad. ANDREJS izstāstīja savu redzējumu, kas notiek skolu izglītības jomā , jo sevišķi, saistībā ar STEM priekšmetiem.
Kā viegli saprast, RFC profils ir kvantu fotonika un optika, daļēji arī kvantu skaitļošana un informātika. Tās ir zinātņu nozares, kuras vispār nav iedomājamas bez matemātikas klātbūtnes un tās intensīvas izmantošanas visaugstākajā līmenī. Tāpēc arī RFC zinātnieki meklē sadarbības iespējas ar Projekta Nr. 8.3.2.1/16/I/002 un Skola2030 izglītības profesionāļiem, kā kopīgiem spēkiem apturēt STEM-CE rezultātu negatīvo dinamiku. Vairāki RFC&LU&RTU darba semināri ir bijuši pozicionēti kā šāda specifiska pētnieciskā darba (šoreiz pilnīgi sabiedriskā kārtā) atskaites par padarīto minētajā jautājumā, lai saprastu, kas notiek skolās un kā tas rezultējas 12-klašu skolēnu CEM rādītājos. RFC iniciatīvai sadarboties ar Projekta Nr. 8.3.2.1/16/I/002 un Skola2030 izglītības profesionāļiem un atbalstīt izglītības reformas pasākumus ir pievienojušies 120-130 LU&RTU zinātnieku, kuri aizpildījuši t.s. ZMS-anketas, kuru skaits joprojām turpina pieaugt.
Zinātniekiem diezgan viegli iedomāties sevi kā skolēnu ZPD tematu izstrādātājus un šo pētniecības darbu vadītājus. Savukārt VISC personā RFC saredz kā šī pasākuma koordinatorus un vadītājus metodiski-pedagoģiskajā aspektā.
3. VISC - LIENE apspriedes turpinājumā izstāstīja, ZPD vadīšana varētu būt labs iesākums, lai zinātnieki detalizētāki iepazītos ar skolu izglītības darba specifiku.
Tikpat svarīgi ir izveidot personiskus kontaktus ar priekšmetu skolotājiem un skolu vadību. RFC saredz, ka ZPD vadīšanu var paplašināt padziļināt, strādājot ar aktīvākajiem un neatlaidīgākajiem skolēniem, kuri ir gatavi ieguldīt darbu sevis pilnveidošanā. Tagad nedaudz detalizētāk par Zinātnieku & Skolēnu Mentoringa Programmas (Z&S-MP) tapšanu analītisko pētījumu rezultātā (2017-2021). Z&S-MP neradās tukšā vietā, vai kādu emociju uzplūdumā, vai arī balstoties uz ezotēriskiem argumentiem. Tas bija RFC pētnieku loģisks secinājums, veicot fotonikas nozares nākotnes prognozēšanu, izmantojot FORESIGHT metodi, skat. RFC-Bloga saites zemāk.
Izpildot ANDRA (safirs) lūgumu, publicēju viņa pirmo gudro domu:
ReplyDeleteEs tāpat gribētu izteikt pateicību VISC un visiem šī pasākuma dalībniekiem. .
Gribētu padalīties ar pārdomām, uz kurām mani uzvedināja vebinārā dzirdētais un tālākā sarakste ar U.Kanderu, .O.Spārīti un A.Kozicki:, kā arī šodien dzirdētais.
1) Īsti nesaprotu bijušā ZA prezidenta, akadēmiķa Ojāra Sparīša un RTU Mehānikas un mašīnbūves institūta Teorētiskās mehānikas un materiālu pretestības katefras vadītāja , profesora, Dr.sc. ing Andreja Karasņikova satraukumu par mentoringa juridiskajiem aspektiem. Nu nav taču mentori nekādi pedofīli (neesam jau katoļu, vai pareizticīgo mācītāji/mūki :-)) .Viens no galvenajiem izglītības reformas uzdevumiem būtu izbeigt ar skolēnu un viņu vecāku iejaukšanos pedagoģiskajā procesā. Vai varat iedomāties situāciju, ka Jūsu vecāki nāktu uz skolu ar pretenzijām, ka kāds skolotājs ir apbižojis viņu "lolojumu"? Vecāki tika izsaukti uz skolu, nevis gāja paši pēc savas iniciatīvas, un tikai īpašos gadījumos, kas skolēnam jau bija katastrofa. Domāju, ka pie tā ir jāatgriežas un jāpasaka vecākiem - "sēdiet pie ratiem, skolotāji zina ko dara. Jūs pasauks, ja būs kāda ekstremāla situācija"