BŪSIM PAZĪSTAMI AR STATISTISKI VIDĒJĀ ZINĀTNIEKA-MENTORA PROFILU NO MENTORINGA PROGRAMMAS “ZINĀTNIEKS MEKLĒ SKOLNIEKU” PIRMĀ SASAUKUMA

Būsim Pazīstami ar Statistiski Vidējā Zinātnieka-Mentora Profilu (Portretu) no Mentoringa Programmas "Zinātnieks Meklē Skolnieku" Pirmā Sasaukuma



Tāda izskatās statistiski vidējā zinātnieks-mentors-Sieviete, 41 gadu veca, 56% no mentoru kopskaita. 


Tāds izskatās statistiski vidējais zinātnieks-mentors-Vīrietis, 47 gadus vecs, 44% no mentoru kopskaita.  

Mentora profila aprakstu iesāksim ar to, ka 54%-tos gadījumu zinātnieks-mentors būs sieviete, bet 46%-tos gadījumu - attiecīgi būs vīrietis. Tas kļūs par realitāti, sākot ar brīdi, kad tiks iedarbināta mentoringa programma. Nav grūti pamanīt, ka tas ir dziļā pretstatā ar skolās vērojamo ainu, kur 93%-tos gadījumu Jūs atradīsiet sieviešu kārtas skolotāju. Tāda nu izskatās tā gandrīz galēji feminizētā 21-gs skola, kas, spriežot pēc Centralizēto Eksāmenu (CE) rezultātiem, acīmredzami nenāk par labu izglītības procesa galarezultātam ne akadēmiskajā, ne pedagoģiskajā aspektā. Tādējādi mentoru kustība ir solis pareizā virzienā, lai mīkstinātu šo kliedzošo skolotāju-S/skolotāju-V disbalansu skolās. Protams, ka līdz skolotāju-S/skolotāju-V attiecības līdzsvarošanai skolās vēl garš ceļš ejams. Jautājums, vai tas maz vairs ir iespējams? 


Viegli saprotams, ka tādam spurainam vai atskabargainam zēnam visticamāk būs diezgan grūti izaugt par krietnu vīrieti skolotāju-S ielenkumā. Nav taču īsti ne ko kopēt, ne arī replicēt. Šādiem zēniem nav vajadzīga "apčubināšana un auklēšanās". Viņiem ļoti pietrūkst skolotāja-V kopēšanas vērtais paraugs, bet daudzos gadījumos vienkārši stingrais un disciplinējošais skatiens, kas šādiem delveriem palīdz normalizēties. Tādējādi zinātnieku-mentoru pirmais sasaukums patīkami pārsteidz ar S/V attiecību, 54%/46%-līmenī, ka vieš cerības, ka pie labvēlīgiem nosacījumiem arī skolu vidē kaut kas tāds varētu būt iespējams. Skolu vides pedagoģiskā sastāva skolotāju-S/skolotāju-V attiecības pakāpeniska līdzsvarošana neapšaubāmi būtu ieguvums gan mācību, gan audzināšanas darba visos iespējamajos aspektos. Tas noteikti nestu pozitīvus augļus arī izglītības sasniegumu akadēmiskajā aspektā.


Zemāk varam detalizēti iepazīties ar zinātnieku-mentoru 1-sasaukuma statistisko profilu. Pats būdams jau cienījamos gados daudz vairāk priecājos par savu jauno Kolēģu izlēmību un gatavību piedalīties mentoringa programmā. Personībām 30-60 gadu vecumā zināšanu bagāža noteikti uzkrāta jau labu-labā, lai gribētu ar to padalīties - vēl jo vairāk ar zināt gribošu skolēnu, kam acis dzirkstī. Tanī pat laikā pensionēti zinātnieki un skolotāji arī tiek gaidīti piedalāmies mentoringa programmā, jo dzīves gudrība un profesionālā pieredze spraucas ārā "pa visām vīlēm"

Fig.1. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc vecuma.

Fig.2. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc nodarbošanās.


  Fig.3. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc saistības ar skolu.

 
Fig.4. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc interešu jomas saistībā ar skolu izglītību.
  

Fig.5. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc attieksmes pret līdzdalību mentoringa programmā.

  
Fig.6. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc epastu domēniem, kas netieši norāda uz aktuālo darbavietu.
 

Comments

  1. Mans komentārs par mentora vecumu. Saskaņā ar Fig.1. Zinātnieku-mentoru sadalījums pēc vecuma, varam konstatēt, ka mentoru rotas dalībnieki ar saviem nodzīvotajiem gadiem nosedz intervālu [26, 78], ar ko mēs visi varam lepoties. Tur ir akumulēta gan jaunībai raksturīgā enerģija un spars, gan senioru viedums. Tāpat interesanti atzīmēt, ka starp mentoru rotas dalībniekiem ir dažāda akadēmiskā "kalibra" indivīdi.

    ReplyDelete
  2. Līdzīgi kā ar vakcinēšanos no PR viedokļa īpaši svarīgi bija, lai šo ZMS mentoringa programmas iniciatīvu ar savu līdzdalību atbalstītu akadēmisko aprindu t.s. "smagsvari" - akadēmiķi, profesori, un, protams, visa ranga pētnieki ar vai bez PhD grāda. Taču aicināti tiek ne tikai zinātnieki , bet arī tie, kuri formāli nav zinātnieki, bet savā sirdī joprojām saglabājuši zinātnieka dzirksti un alkas pēc visa jaunā. Tas nozīmē turēt acis un ausis vienmēr vaļā, par visu interesēties, visu noskaidrot. Piem., kāpēc Visumā visi debess ķermeņi griežas un riņķo, kaut kur joņo, turklāt pilnīgi bez trokšņa un smērvielām. Jo sevišķi gaidīti ir pensionētie, un ļoti pieredzējušie SKOLOTĀJI, kuriem dukas vēl pāru pārēm, un nemiera dzirksts krūtīs.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

NĀKAMĀS PAAUDZES TEHNOLOĢIJAS IZSTRĀDE AUGSTAS TĪRĪBAS KRISTĀLU AUDZĒŠANĀ